Ruuan tilaaminen kotiin on aina yhtä hauskaa ja jännittävää. Koskaan ei tiedä mitä saa, jos ylipäätään edes saa.

Äsken pizzakuski (tai minun tapauksessani hampparikuski) soitti ja ilmoitti olevansa alaovella. Jätin puhelimen kotiin, mihinpä sitä olisin tarvinnut. Innoissani loikin portaat alas ja... katsoin ulos. Mitä vittua? Missä ruokani on? Mitä helvettiä tämä on?

Tajusin että nyt on tosi kyseessä!1! Olin jo maksanut etukäteen tilaukseni ja ajattelin että tätäkö tämä taas on, minun tuuriani saatana. Vinhaa vauhtia viiletin takaisin kotiin ja siellä puhelimeni jo pirisi kuin viimeistä päivää. Vastattuani puhelimeen hampparikuski alkoi räyhätä että missä helvetissä luuraan. "Olin äsken tuolla alaovella mutta ei siellä ollut ketään... missähän sä mahdat oikein olla?" kysyin varovaisesti kuskilta joka alkoi räyhätä, että täällä ovella se on, voinko tulla vähän nopeammin, on muitakin kuljetuksia jonossa.

Sitten se mainitsi viereisen rapun, jolloin oikaisin että en asu kyseisessä rapussa vaan siinä viereisessä. Häntä koipien välissä kuski pyyhälsi oikean oven eteen. Tilaukseeni sisältyi (suht säälittävä) 0,33 L pepsi max, joka oli kuulemma loppu. Kädessään kuski heilutteli puolentoista litran pepsi-pulloa ja kysyi, haluanko mieluummin sen (maksaa 2 e.) Toinen vaihtoehto oli ilmeisesti että saan pienen osan maneistani bäkkiin, tai jotain, ota nyt noista selvää. Koska olin maksanut tilaukseni jo etukäteen ei minulla ollut enää noutovaiheessa rahaa mukana joten sanoin että limu saa sitten jäädä. Mutta mitä helvettiä? Äijä työntää tämän 1,5 litran pullon kouraani - ilmaiseksi, ja kiitän vähän hämmentyneenä. Sitten se, tai ne, pyyhälsivät pois ja minä olin että WTF? 

No, onpahan ainakin vähän enemmän juotavaa kuin 0,33 L ! 

 

Ihan OK.